07 November 2008

EVOLUSI METALLICA

Yeahh! Salah satu cita-cita aku tercapai jugak - Menulis all-out tentang Metallica. Tak sia-sialah aku buat research dan menulis dalam masa yang sangat suntuk (dan paksa diri untuk khatam sebuah buku dalam masa dua hari; susah gile tu particularly for a fulltime housewife with a hypercative child like me..hehe).

Memang betul sudah ada tiga lagi majalah yang meletak Metallica di cover mereka. Tapi, do check this one out. 7 mukasurat lengkap. It's a team work, dan aku menulisnya bersama Nazri Blitzenius dan PandeMOEneus De La Rocha .

Aku menulis evolusi Metallica dari pra-Metallica sehinggalah apabila Robert Trujillo join band ini serta trivia setiap line-up. Moe pula menulis tentang 'Death Magnetic', manakala Nazri bercerita tentang Pushead, 'penterjemah attitude kepada visual Metallica.' Belilah, worait? Kalau browse through kat kedai mamak atau pinjam kat member, mungkin tak cukup masa untuk mentelaah. ;-)



Untuk yang meminati Jimi Hendrix pulak, aku kupas cerita di sebalik lagunya "Voodoo Child (Slight Return)". Illustrasinya karya Nazri Blitzenius jugak.


Wokehh, check it out!

P/s: Imagine kalau aku disuruh tulis cover story Pearl Jam? Mau kena buat additional booklet! Heheh...(Ya, aku memang bias! Muahahahah!)

-Nadia aka Countess-

7 comments:

eddie dewanaga said...

nice job Nadia...

Metallica rules..!!

N a d i a said...

thanks, bro. ;-)

Boy Ipoh said...

Pushead..dude aku kenal org2 kat pushead dan juga Zorlac skateboards...damn ni bila punya isu ni..kena beli and bagi depa tgk..sori aku tak pernah beli ROTTW

N a d i a said...

boy, tp kali ni ko kena beli or rembat saje. pinjam or browse gitu2 je tak bleh. takut tak puas baca! hehehe..

thanks. ada gak yg teringin nak baca. bukan apa, ada gak member2 yg bile aku promote keje aku yg dipublish kat paper or mags, diorg akan jwb macam ni "sorry, aku tak baca paper" or "aku tak baca rottw lah". huhu..padan muka aku. over lagi! ;-P
hehehehe...

JAIRO said...

great work... taknak review the misfits?

N a d i a said...

team B.I.O.N.I.C,
thanks. misfits? kalo ada yg best, buleh. no hal.

Skudal said...

apa kata review led zep ke atau black sabbath